O Firmie

O Firmie

Profitia jest firmą z polskim pochodzeniem o całkowicie polskim kapitale. Powstała w 2010 roku, na bazie najlepszych doświadczeń wyniesionych z firm consultingowych na całym świecie. Od tego czasu Partnerzy i ciagle powiększający się zespół pomagają największym firmom w Polsce w usprawnieniach procesów zakupowych, niejednokrotnie tworząc od podstaw strategie, zespoły i narzędzia.

 

Staramy się by nasza wiedza pomagała nie tylko w znacznej poprawie wyników finansowych firm, ale również w budowaniu efektywnych zespołów i procesów.

 

Mamy ambicję aktywnego uczestnictwa w budowie i rozwoju wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego i operacyjnego na polskim rynku, ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy zakupowej.

 

Nasi eksperci są uznanymi trenerami, coachami, współautorami artykułów w prasie biznesowej i publikacji akademickich. Prezentowali i szkolili z najlepszych praktyk zakupowych zarówno pracowników wiodących polskich koncernów, lokalnych firm, jak i studentów studiów magisterskich, podyplomowych oraz programów MBA.

Czym się kierujemy?

Transparentność

Ważne jest dla nas, by prowadzone przez nas działania biznesowe były jawne i oparte na zasadach uczciwej konkurencji.

Efektywność

Kierujemy się tym, by działania przeprowadzane dla Uczestników naszych Grup Zakupowych przynosiły jak największe korzyści, nie tylko finansowe.

Zorientowanie na klienta

W naszych działaniach najważniejszy jest sukces oszczędnościowy Uczestników Grup. Naszą rolą jest tylko doradztwo i pomoc.

Etyka

Od siebie i innych wymagamy przestrzegania najwyższych standardów etycznych, a także dbamy o najwyższą jakość naszych produktów i procesów.

Naszą misją jest pomoc w efektywnej realizacji procesów zakupowych.

Zespół Zarządzający

Łukasz Mazurowski

ŁUKASZ MAZUROWSKI

PARTNER ZARZĄDZAJĄCY

22 lata doświadczenia

 

 

Mariusz Turek

MARIUSZ TUREK, MCIPS

PARTNER

18 lat doświadczenia

 

 

Wiktor Rak

WIKTOR RAK

DYREKTOR

15 lat doświadczenia



Monika Osiecka

MONIKA OSIECKA

SENIOR MANAGER / HEAD OF PEOPLE & CULTURE

14 lat doświadczenia

 

Zespół Zarządzający

Łukasz Mazurowski

ŁUKASZ MAZUROWSKI

PARTNER ZARZĄDZAJĄCY

18 lat doświadczenia

 

Doświadczenie zawodowe: Accenture, A.T Kearney (praktyka zakupowa CEE)

Obszary specjalizacji:

Branża finansowa, FMCG, energetyczna. Kompleksowa restrukturyzacja zakupów; Programy oszczędnościowe Zarządzanie zmianą w zakupach.

Doświadczony konsultant i menadżer projektów zakupowych. Doradzał największym firmom regionu w branżach: surowcowej, produkcyjnej, telekomunikacyjnej oraz finansowej. Prowadził projekty zakupowe mające przede wszystkim na celu poprawę efektywności w zakupach poprzez wdrożenie zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań procesowych oraz organizacyjnych. Doradzał w kilkudziesięciu procesach negocjacyjnych wspieranych metodyką harvardzką, które przyniosły ponad 500 mln rocznych oszczędności.

 

Od początku działalności zawodowej związany z zakupami. Karierę rozpoczął z Accenture współtworząc innowacyjny portal handlu między przedsiębiorstwami. Spędził ponad 1 rok w Chinach prowadząc własną działalność i poznając tajniki specyficznych negocjacji z przedstawicielami Państwa Środka. Powrócił do konsultingu, najpierw do Accenture, później związał się na ponad 5 lat z A.T. Kearney – wiodącą globalną firmą doradczą, przede wszystkim w zakresie zakupów.

 

Jako trener/ coach współpracuje z BIG FISH oraz Katedrą Logistyki SGH.

Zespół Zarządzający

Mariusz Turek

MARIUSZ TUREK, MCIPS

PARTNER

18 lat doświadczenia

 

Doświadczenie zawodowe: A.T Kearney, Deutsche Post World Net Business Consulting, Kolaja & Partners

Obszary specjalizacji:

Branża naftowa, energetyczna, gazownicza, FMCG, logistyka. Ocena i wdrożenie strategii zakupowych, mapowanie i usprawnienia procesów, due diligence, modelowanie finansowe. Szkolenia.

Doświadczony konsultant i menadżer projektów zakupowych. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie w doradztwie strategicznym, w szczególności w obszarze optymalizacji zakupów oraz usprawnienia procesów biznesowych.

 

Swoje doświadczenie doradcze zdobywał w pracy dla wiodących firm doradztwa strategicznego – Kolaja & Partners, Deutsche Post Inhouse Consulting oraz A.T. Kearney. Realizował z powodzeniem projekty konsultingowe w Polsce, Niemczech oraz na Litwie. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz prestiżowego programu studiów CEMS Masters In International Management.

 

Do obszarów jego specjalizacji należą optymalizacja kosztów zakupowych, budowa organizacji i procesów zakupowych, restrukturyzacja oraz integracja po fuzji. Projekty, w które był zaangażowany, przyniosły łącznie ponad 200 mln zł potwierdzonych, trwałych oszczędności zakupowych.

Zespół Zarządzający

Wiktor Rak

WIKTOR RAK

DYREKTOR

15 lat doświadczenia

 

Doświadczenie zawodowe: Deutsche Bank, Biuro Analiz Sejmowych

Obszary specjalizacji:

Branża petrochemiczna, budowlana i spożywcza. Definiowanie optymalnych procesów zakupowych, zarządzanie zmianą. Certyfikacje CIPS. Szkolenia.

Doradca biznesowy ze specjalizacją w modernizacji funkcji zakupowej. Ponad 13 lat doświadczenia zawodowego w realizacji projektów w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych.  

Działający w środowisku międzynarodowym ekspert w obszarze Procurement łączący świat zakupów ze świadomością biznesową z wyraźnymi przykładami nieustannego doskonalenia i zwiększania efektywności procesów biznesowych. Rasowy konsultant umiejętnie łączący bliską współpracę z Klientami z budowaniem dla nich wartości. 

 

Aktualnie odpowiedzialny w PROFITII m.in. za współpracę z brytyjskim Chartered Institute of Procurement and Supply w Europie Środkowo-Wschodniej w zakresie certyfikacji korporacyjnych i indywidualnych. Zwolennik funkcji zakupowej opartej na analityce danych i zidigtalizowanych procesach. Twórca kategoryzacji zakupowych w największych polskich przedsiębiorstwach. Profesjonalny organizator zmian w firmach łączący wysoką dojrzałością biznesową i nacisk na efekt. Uwielbia zarządzać przedsięwzięciami angażującymi wielu wymagających interesariuszy.  

Zespół Zarządzający

Monika Osiecka

MONIKA OSIECKA

SENIOR MANAGER / HEAD OF PEOPLE & CULTURE

14 lat doświadczenia

 

Zakupowe doświadczenie zawodowe:  PKN ORLEN, CIECH S.A.

Obszary specjalizacji:

branża produkcyjna i bankowa. Rozwijanie kompetencji, analiza luk kompetencyjnych, projektowanie i wdrażanie programów rozwojowych i motywacyjnych. Zarządzanie zmianą. Szkolenia oraz mentoring.

Doświadczony manager z kilkunastoletnią praktyką w pracy w Zakupach i dla Zakupów. Zdobywała doświadczenie zakupowe w polskich Grupach Kapitałowych o międzynarodowym zasięgu. Podejmowała wyzwania związane m.in. z wdrażaniem i umacnianiem zakupów centralnych, zarządzaniem zespołem w strukturze macierzowej, minimalizowaniem maveric spend oraz wdrażaniem nowych procedur i platform zakupowych. 

 

W PROFITII pomaga Klientom w efektywnej realizacji procesów zakupowych poprzez projekty optymalizacyjne, certyfikację korporacyjną CIPS oraz szkolenia rozwijające kompetencje zakupowe. Opiekuje się również obszarem People & Culture, budując i rozwijając Zespół ekspertów – pasjonatów łączących świat zakupów i consultingu.